Kolapaj

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lägg 125 g smör i en mixer
 
Sikta ner 4 dl mjöl ½ tsk bakpulver och medan du mixar töm ner 2 msk kallt vatten
 
Töm mixen på ett bord och avbeta den smidig med händerna
 
Kavla ut den till en tunn platta,använder du en marmorkavel som jag,se till att den inte är fet,då fastnar degen...
 
Klä en 23 cm form,pussla som jag om den inte vill ;)
 
Voila.. ställ i kyl i 20 min
 
Ställ en form i om du har eller ärtor...grädda i 175 g i 30 min,ta bort innerformen efter ca halva tiden
 
 
 
Medans botten står i ugnen kokar du kolan..
 
Blanda i kastrull och puttra i ca 25 min
1 burk karamelliserad mjölk
50 g smör
1 dl socker
1 dl sirap
 
Tajma tiden så när botten är klar är såsen klar och töm den i skalet het,ställ svalti minst ett par timmar
 
Skär upp och njut....VARNING....DEN ÄR SÖÖÖÖÖT ;) Men goooooo :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: